Tid: måndag 26 september 2016 kl. 09:00
Ort: Malmö

Marknadsföring i sociala medier

Vill du lära dig mer om digital marknadsföring? Nå ut med ditt företag i sociala medier? Känna dig säkrare på hur just du ska göra?
I denna kurs lär du dig hur du marknadsför dig och ditt företag eller organisation i sociala medier på bästa sätt. Under kursens gång arbetar du med konkreta uppgifter för att omsätta teori till praktik omgående och får användbar feedback från dina kurskamrater. Kursen startar med en bred överblick där du som kursdeltagare kan önska fördjupningsområden de kommande gångerna.

Innehåll

* Tankeverktyg för din digitala marknadsföring – från hemsida till nyhetsbrev och sociala medier.
* Genomgång av de vanligaste sociala medierna; Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Snapchat, Linkedin.
* Hur du väljer och skapar officiella kanaler för ditt företag.
* Grunderna i hur du publicerar innehåll i de valda kanalerna.
* Hur kommunicerar du för att få följarna att trycka på like, följ eller köp?
* Förmedla ditt/företagets/organisationens varumärke på bästa sätt.
* Målgruppsanalys för att hjälpa dig kommunicera på bästa sätt.
* Mätning, statistik och uppföljning – följ ditt genomslag hos målgruppen.

Anmälan

på Folkuniversitetets hemsida

Kurs: Marknadsföring i sociala medier. Folkuniversitetet

Mål

Kursen ger dig en bra introduktion i vad man som företag, organisation eller privatperson kan göra för olika digitala marknadsföringsinsatser i sociala medier som ger effekt.
Studiematerial
Du har med dig din egen laptop för att kunna arbeta med eget material och de plattformar du är van vid.
Kursinformation
Förkunskaper: Inga förkunskaper behövs.
Startgaranti: Kursen startar vid 5 anmälningar. Vi förbehåller oss rätten att skjuta upp eller ställa in kursen vid för få antal anmälningar.

Lärare

Maria Kullberg är projektledare för företags utveckling och framgång. Hon arbetar brett med företagsutveckling och är sedan 2010 rådgivare och utbildare i digital marknadsföring. Första hemsidan byggde hon i html 2001 och var early adopter när Facebook kom till Sverige 2007. Hon använder dagligen hemsida, nyhetsbrev, Facebook, Twitter, LinkedIn och Instagram. Viktigast för henne är att du känner att du kommer framåt med ditt företag/din marknadsföring, både när det gäller att hantera tekniken och att tänka ut strategierna!

Undervisningsform

Undervisningen sker i studiecirkelform i enlighet med Folkuniversitetets pedagogiska grundsyn. Det innebär att de enskilda deltagarnas önskemål och förutsättningar står i centrum. Undervisningen planeras i dialog mellan kursledare och deltagare.

Det ligger inte i studiecirkelns form att utfärda tentamen eller betyg. Deltagaren får däremot ett kursintyg efter genomgången kurs vid minst 75 % närvaro.
Folkuniversitetet är en ideell stiftelse med nära samarbete med universiteten. Verksamheten är fristående från politiska, religiösa, kommersiella och fackliga intressen.

3 Kommentarer

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] kullbergutveckling.se/aktuellt/7/skane-innovation-week-samarbeta-mera-som-foretagare där du också kan läsa mer. […]

  2. […] morse hade Maria Kullberg ett av hennes berömda seminarier om målinriktat företag. Det var en specifik del som väckte stort intresse för mig som jag skulle vilja bygga vidare på, […]

  3. […] Varmt välkommen med ditt tävlingsbidrag! Det är några korta frågor att svara på, och det gör du här: Tävling för att fira nya hemsidan […]

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Dela med dig av dina synpunkter!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.