Tid: torsdag 27 september 2018 kl. 13:00
Ort: Malmö

Digital marknadsföring

Är du intresserad av att lära dig digital marknadsföring? Kursen introducerar dig till att utveckla en uppmätt och genomtänkt strategi för dina digitala marknadsföringsbehov.

Med ett strategiskt helhetsgrepp om ditt företags digitala kommunikation når du lättare dina affärsmål, effektiviserar ditt arbete både internt och externt och stärker ditt varumärke på lång och kort sikt. Kursen ger dig en djupare förståelse för dagens digitala landskap ur ett kommunikativt perspektiv. Du får verktyg som hjälper dig att fatta beslut och genomföra meningsfulla och hållbara förändringar i din organisation samt praktiska exempel på hur du kan använda digitala satsningar för att stärka arbetet med era affärsmål.

Målgrupp

Kursen riktar sig till dig som vill arbeta med marknadsföring i en ledande position – eller till dig som vill lära dig mer om hur du stärker ditt varumärke på nätet.

Kursinnehåll

  • Strategi för din digitala kommunikation
  • Att välja digitala kanaler och sociala medier
  • Kundens trappa – köpprocessen
  • Varumärkets roll i kommunikationen
  • Målgruppsanalys
  • Content marketing – att skapa engagerande innehåll
  • Att skriva för webben
  • Nå ut via blogg och nyhetsbrev
  • Samarbeta med influencers
  • Arbeta effektivt med SEO och andra Google verktyg
  • Annonsering på sociala medier

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs

Kursinformation

Kursen är på fyra halvdagar; torsdagar kl 13.00-16.15 med start 27 september.

Platsen är Folkuniversitetet, Regementsgatan 4 i Malmö

Kursen startar vid 4 anmälningar. Gruppen blir aldrig större än 12 deltagare. Vi förbehåller oss rätten att skjuta upp eller ställa in kursen vid för få anmälningar.

OBS! Glöm inte att ta med egen laptop!

Anmälan

Görs på Folkuniversitetets hemsida! http://www.folkuniversitetet.se/Kurser–Utbildningar/Ekonomi-Marknadsforing/Marknadsforing/Malmo/introduktion-i-digital-marknadsforing/