KullbergUtveckling AB: workshop - kurs - nätverk

Tid: måndag 24 april 2017 kl. 09:00
Ort: Malmö

Marknadsföring i sociala medier: fortsättningskurs

Vill du fördjupa dig inom digital marknadsföring? Nå ut med ditt företag i sociala medier? Du har grundläggande kunskaper, men vill få ännu större effekt av din marknadsföring?

I denna kurs lär du dig hur du marknadsför dig och ditt företag eller organisation i sociala medier på bästa sätt. Under kursens gång arbetar du med konkreta uppgifter för att omsätta teori till praktik omgående och får användbar feedback från dina kurskamrater. Kursen startar med en bred överblick där du som kursdeltagare kan önska fördjupningsområden de kommande gångerna.

Innehåll
Vässa din marknadsföring i de sociala medierna genom att:

* Fördjupa kunskaperna i de vanligaste sociala medierna.
* Håll kontakt med dina kunder genom nyhetsbrev.
* Förfina innehållet du publicerar i dina valda kanaler.
* Kommunicera för att få följarna att trycka på like, följ eller köp?
* Förmedla ditt/företagets/organisationens varumärke på bästa sättt.
* Mätning, statistik och uppföljning – följ ditt genomslag hos målgruppen.

Anmälan:
på Folkuniversitetets hemsida

Mål
Kursen ger dig fördjupad kunskap i vad man som företag, organisation eller privatperson kan göra för olika digitala marknadsföringsinsatser i sociala medier som ger effekt.

Studiematerial
Du har med dig din egen laptop för att kunna arbeta med eget material och de plattformar du är van vid.

Kursinformation
Förkunskaper: Grundläggande kunskaper behövs inom de olika kanalerna i sociala media. Gärna deltagit i grundkursen ”Marknadsföring i sociala media” men har du gått annan kurs med fokus på marknadsföring i sociala medier för Maria Kullberg kan det också räknas. Kontakta henne om du vill fråga om det. Startgaranti: Kursen startar vid 5 anmälningar. Vi förbehåller oss rätten att skjuta upp eller ställa in kursen vid för få antal anmälningar.

Lärare
Maria Kullberg är projektledare för företags utveckling och framgång. Hon arbetar brett med företagsutveckling och är sedan 2010 rådgivare och utbildare i digital marknadsföring. Första hemsidan byggde hon i html 2001 och var early adopter när Facebook kom till Sverige 2007. Hon använder dagligen hemsida, nyhetsbrev, Facebook, Twitter, LinkedIn och Instagram. Viktigast för henne är att du känner att du kommer framåt med ditt företag/din marknadsföring, både när det gäller att hantera tekniken och att tänka ut strategierna!

Undervisningsform
Undervisningen sker i studiecirkelform i enlighet med Folkuniversitetets pedagogiska grundsyn. Det innebär att de enskilda deltagarnas önskemål och förutsättningar står i centrum. Undervisningen planeras i dialog mellan kursledare och deltagare.

Det ligger inte i studiecirkelns form att utfärda tentamen eller betyg. Deltagaren får däremot ett kursintyg efter genomgången kurs vid minst 75 % närvaro.

Folkuniversitetet är en ideell stiftelse med nära samarbete med universiteten. Verksamheten är fristående från politiska, religiösa, kommersiella och fackliga intressen.