Marknadsföring för småföretagare. Malmö 17 april

Kurs för dig som vill nå ut med ditt företag och sälja mer!

Marknadsföringen i ett litet företag skiljer sig ganska mycket från det i ett stort. Inte minst ifråga om vilken budget du har att lägga på den. Samtidigt är möjligheterna till kostnadseffektiva och kostnadsfria lösningar nästan oändliga idag. Det gäller bara att hitta det sätt som passar dig och ditt företag!

Marknadsföring för småföretagare. Vilket är ditt budskap?

I den här kursen jobbar vi med din marknadsföring, hur du väljer kanaler och aktiviteter som passar ditt företag, förmedlar rätt budskap och stärker ditt varumärke.

Efter kursen ska du ha tydliggjort ditt varumärke och din målgrupp samt formulerat ditt huvudbudskap. Du har gruppen till inspiration och feedback för din egen marknadsföring.

Kursinnehåll – Marknadsföring för småföretagare

  • Vad är marknadsföring? Marknadsföring som tankesätt.
  • Traditionella kontra nya medier – vad skiljer?
  • Hur vet jag vad som passar mig/mitt företag?
  • Företagets varumärke
  • Målgruppsanalys
  • Inspiration till kreativ och kostnadseffektiv marknadsföring
  • Hur följer jag upp min marknadsföring?

Kursdatum

Onsdagarna 17/4, 8/5,15/5, 22/5 klockan 09-12

Plats

Folkuniversitetet, Regementsgatan 4 i Malmö

Anmälan

Görs till Folkuniversitetet: folkuniversitetet.se/Kurser–Utbildningar/Ekonomi-Marknadsforing/Marknadsforing/Malmo/Marknadsforing-for-smaforetagare-NYHET/

Evenemanget på Facebook: https://www.facebook.com/events/461370223928153/

Kursledaren

Maria Kullberg är verksamhetsutvecklare och hjälper företagare att utvecklas. Hon använder gärna hemsida och sociala medier som verktyg då det startar en värdefull process när du formulerar kärnan i din verksamhet där. Hon är/har varit projektledare för projekt som ” Nå affärsmålen med livet i balans”, ”Gör ditt företag synligt! Personligt varumärke på internet” och ”Vässa Ditt Företagande”.

Maria Kullberg
Följ mig
Senaste inläggen av Maria Kullberg (se alla)