Företagets vision grunden för marknadsföringen

All marknadsföring börjar i din vision

marknadsföringen <3 visionen = sant

All marknadsföring ska bottna i företagets vision för att bli äkta och få genomslagskraft på längre sikt. En del företag bär med sig visionen i den dagliga verksamheten, medan andra har satt den på pränt i en affärsplan och glömt bort den. När funderade du över din senast?

När jag pratar om din vision tänker jag på något som är levande, en ständigt föränderlig bild du bär med dig av hur ditt företag och företagande ska se ut. Det är inte så mycket orden som finns på ett papper eller på företagets webbplats. Fast ganska ofta finns det en glödande kärna där även om man tappat bort den på vägen. Den är väl värd att gå tillbaka till och fundera kring om du känner att den är avlägsen för dig. Ju mer konkret du gör den, desto mer användbar blir den för företaget.

Fundera över vilken bild du har av vad ditt företag ska vara och stå för. Förmodligen finns det en bild som du kan frammana när du stänger ögonen. Hur ser den ut? Vad är viktigt och kännetecknande för företaget? Vilken upplevelse ska kunderna få med sig i mötet med ditt företag?

Där har du en källa till idéer för marknadsföringen!

marknadsföring <3 vision: företagets riktning

 

Lunchföredrag i Helsingborg måndag 3 november

På måndag håller jag föredrag om kreativ marknadsföring för företagare i Helsingborg. Jag ser fram emot att snacka marknadsföring en stund, och kanske också väcka en och annan kreativ idé hos deltagarna!

Är du sugen på att komma tror jag det finns några platser kvar. Anmälan gör du här: http://simplesignup.se/event/51459-vaelkommen-paa-businesslunch-helsingborg-3-11. Arrangör är FB Helsingborg, genom Linda Björck på Smartbizz.

Kreativ marknadsföring KullbergUtveckling

Maria Kullberg
Följ mig
Senaste inläggen av Maria Kullberg (se alla)