Tid: onsdag 11 oktober 2017 kl. 13:00
Ort: Malmö
Marknadsföring i sociala medier
Vill du lära dig mer om digital marknadsföring? Nå ut med ditt företag i sociala medier? Känna dig säkrare på hur just du ska göra?
I denna kurs lär du dig hur du marknadsför dig och ditt företag eller organisation i sociala medier på bästa sätt. Under kursens gång arbetar du med konkreta uppgifter för att omsätta teori till praktik omgående och får användbar feedback från dina kurskamrater. Kursen startar med en bred överblick där du som kursdeltagare kan önska fördjupningsområden de kommande gångerna.
Innehåll
* Tankeverktyg för din digitala marknadsföring – från hemsida till nyhetsbrev och sociala medier.
* Genomgång av de vanligaste sociala medierna; Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Snapchat, Linkedin.
* Hur du väljer och skapar officiella kanaler för ditt företag.
* Grunderna i hur du publicerar innehåll i de valda kanalerna.
* Hur kommunicerar du för att få följarna att trycka på like, följ eller köp?
* Förmedla ditt/företagets/organisationens varumärke på bästa sätt.
* Målgruppsanalys för att hjälpa dig kommunicera på bästa sätt.
* Mätning, statistik och uppföljning – följ ditt genomslag hos målgruppen.
Anmälan
på Folkuniversitetets hemsida: http://www.folkuniversitetet.se/Kurser–Utbildningar/Kommunikation-Skrivande-Media/Sociala-medier/Malmo/marknadsforing-i-sociala-medier/
Mål
Kursen ger dig en bra introduktion i vad man som företag, organisation eller privatperson kan göra för olika digitala marknadsföringsinsatser i sociala medier som ger effekt.
Du har med dig din egen laptop för att kunna arbeta med eget material och de plattformar du är van vid.
Förkunskaper: Inga förkunskaper behövs.
Startgaranti: Kursen startar vid 6 anmälningar. Folkuniversitetet förbehåller sig rätten att skjuta upp eller ställa in kursen vid för få anmälningar.
Lärare
Maria Kullberg är projektledare och företagsutvecklare. Hon arbetar brett med företagsutveckling och är sedan 2010 rådgivare och utbildare i digital marknadsföring. Första hemsidan byggde hon i html 2001 och var early adopter när Facebook kom till Sverige 2007. Hon använder dagligen verktyg såsom hemsida, nyhetsbrev, Facebook, Twitter, LinkedIn och Instagram. Viktigast för henne är att du kommer framåt med ditt företag/din marknadsföring, både när det gäller att hantera tekniken och att tänka ut strategierna!
Trackbacks & Pingbacks
[…] kullbergutveckling.se/aktuellt/7/skane-innovation-week-samarbeta-mera-som-foretagare där du också kan läsa mer. […]
[…] morse hade Maria Kullberg ett av hennes berömda seminarier om målinriktat företag. Det var en specifik del som väckte stort intresse för mig som jag skulle vilja bygga vidare på, […]
[…] Varmt välkommen med ditt tävlingsbidrag! Det är några korta frågor att svara på, och det gör du här: Tävling för att fira nya hemsidan […]
Lämna en kommentar
Want to join the discussion?Dela med dig av dina synpunkter!