Facebook, Twitter & Instagram för företagare
Höstens första kurs på Folkuniversitetet
Nu har höstens första kurs kommit upp på Folkuniversitetets hemsida:
Facebook, Twitter & Instagram för företagare >>
Du är varmt välkommen med din anmälan där!
Kursens mål och målgrupp
Kursens mål är att du ska lära dig grundläggande funktioner i Facebook, Twitter och Instagram, och få en förståelse för hur du kan använda dessa kanaler.
Målgruppen är företagare som vill lära mer om och förstå hur Facebook, Twitter och Instagram kan användas i företagets marknadsföring.
Kursens innehåll
– Marknadsföring i sociala medier
– Bygg en stark profil som stärker varumärket
– Knyt kontakter
– Bjud följarna på relevant innehåll
– Skapa evenemang och tävlingar
– Vilka kanaler ska jag välja?
– Tänk smart och koppla samman dina kanaler
– Använd #hashtag strategiskt
Vi lägger vikt vid det som är aktuellt för ditt företag och de funderingar och behov som du har. Vi varvar teori och praktik för fördjupning av kunskaperna. Mellan kurstillfällena arbetar du på egen hand och tar med dig de frågor som uppkommer till nästa träff. Du har gruppen till feedback och inspiration i ditt arbete.
Anmälan gör du på Folkuniversitetets hemsida:
Facebook, Twitter & Instagram för företagare >>
Facebook Twitter Instagram samspelar så smidigt!
Bilder på Instagram kan enkelt läggas på Facebook och Twitter. Det du skriver på Twitter kan kopplas till din profil på Facebook. Det du skriver på din företagssida kan kopplas till Twitter. Och allt kan landa på din hemsida.
Det är annars tre ganska olika kanaler, och beroende på hur du arbetar med dem når du olika målgrupper. Gemensamt för dem är att samtliga är väldigt bra redskap i arbetet med att bygga företagets varumärke!
Sociala medier för företaget = verksamhetsutveckling
Det som gör att jag tycker att det är så roligt att arbeta med utbildningar inom sociala medier, är egentligen flera samverkande faktorer. För det första så tycker jag att det är roligt att utbilda andra så att de kan bli ännu bättre på det de gör, och för företag att nå ut ännu bättre till de kunder som har behov av det som erbjuds. Bättre och tydligare kommunikation gör det lättare för kunderna att hitta rätt, vilket underlättar arbetet för företaget.
Sen är det också så roligt med alla de möjligheter som finns med de sociala medierna. Det ger utlopp för en kreativitet där endast fantasin sätter gränser egentligen. Du skapar ditt material genom att sätta samman texter och bilder som speglar företaget.
I den stunden du börjar göra detta tvingas du tänka efter inför dig själv. Vad är det jag/vi gör i företaget egentligen? Vad är det kunden behöver veta? Vad kan jag erbjuda som gör att jag vårdar relationerna till mina kunder och får dem att stanna kvar? När du ställer dig de här frågorna så påbörjar du också en utveckling av företaget. Svaren på dina frågor får dig att bli tydligare, och du ser din verksamhet från kundens perspektiv. Och det ger verksamhetsutveckling!
Varmt välkommen att höra av dig om du vill veta mer!
maria@kullbergutveckling.se, 0701-45 37 00
Annars anmäler du dig på Folkuniversitetets hemsida:
Facebook, Twitter & Instagram för företagare >>
- Innovation och företagande för ett hållbart Skåne - 13 januari 2021
- Panlegis – varning! - 6 mars 2020
- Ett hållbart Skåne genom socialt företagande - 13 augusti 2019